Tanıtım

SEO Çalışmalarına Yeni Bir Bakış – SeoSozluk.com

Son zamanların en popüler dijital pazarlama çalışmalarından olan SEO (Search Engine Optimization), web sitesi olan herkes bir şekilde karşısına çıkmıştır herhalde.

Peki bu SEO çalışmalarını bu kadar cazip kılan nedir?

SEO çalışmaları, web sitelere çok önemli fiyat avantajları sunmaktadır. AdWords, Facebook, Instagram, Twitter veya Linkedin reklamlarına çuvalla para ödemektense, SEO ile minimum maliyetle maksimum etki yaratabilmek mümkün.

 

Öte yandan konu SEO olunca kesinlikle çok dikkatli olmak gerekir. SEO danışmanlığı veren her firma kesinlikle size başarıyı getirmeyecektir.

Piyasada SEO adı altında 10-20tl ye SEO paketleri satılmakta ve web site sahipleri bu ücretlerle başarı elde edebileceklerini düşünmektedir. Ne yazık ki konu bu kadar basit değil.

SEO çalışmalarının başarıya ulaşabilmesi için mutlaka aşağıdaki çalışmalar yapılmalıdır:

  • Web sitenin taramasının optimize edilmesi
  • Web sitenin SEO ‘ya uygun olmayan HTTP Durum Kodlarının tespiti ve değişiklikler (302, 403, 404 , 50x ve yanlış 200 durum kodları)
  • Google indeksinin optimize edilmesi (robots.txt, sitemap.xml dosyalarının kontrolü , doğru meta etiketlerinin sayfalara yerleştirilmesi ,etkin  rel=canonical kullanımı)
  • Geniş anahtar kelime araştırması
  • Web sayfalarının SEO kontrolü (Title, Meta description , heading ,doğru iç linkleme stratejisinin belirlenmesi)
  • SEO ‘ya uygun içerik analizi , içerik oluşturulması
  • Açılış sayfalarının optimizasyonu , kullanıcı deneyimi analizi
  • Web site performansının (hız , yüklenme vs) denetlenmesi
  • Backlink analizi ve backlink stratejisinin belirlenmesi.

 

Yukarıda belirttiğim çalışmalar olmadan, bir SEO çalışmasının istenilen başarıya ulaşması pek de mümkün olmayacaktır.

Peki neden insanlar dolandırıcı SEO uzmanlarına para kaptırıyor?

SEO çalışmalarının sınırları ne yazık ki Google tarafından pek çizilmiyor. Yani hangi SEO çalışmasının ne kadar etki yaratacağı, belirli bir deneyimden sonra SEO uzmanlarının kafasında netleşiyor. Ayrıca piyasada çok yanlış bilinen bir konunun da altını çizmek gerekir: Backlink

Birçok web site sahibi, SEO çalışmalarının sadece backlink odaklı olduğunu düşünüyor ve bu konuda çok büyük hatalar yapıyor. Backlink yani bir siteden başka bir siteye link gönderme ile gerçekleşen değer aktarımı, Google için eskiden çok ama çok önemliydi. Bu çalışmalar bugünde önemli ama ne yazık ki eskisi kadar değil. Yani sadece backlink paketleri başarı pek mümkün değildir.

Piyasadaki en iyi SEO uzmanlarından biri olan Emre Tonguç’a (seosozluk.com’un kurucusu) göre, profesyonel olmayan SEO çalışmalarından mutlaka kaçınmak gerekir. Kısa yoldan başarının peşine düşenler, çok büyük zararlar yaşayabilir.

Etiketler

Benzer Yazılar

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir